dimarts, 22 d’octubre de 2013

Activitat MM_P5

http://www.ecasals.net/index.php?ps=0be95bd53f2eaf41474f382c32a243d95ebaa14cea57bb254c3ba2af202ae4a03fdec64542627290be6090

Us traço l'itinerari del joc que he seleccionat (per si de cas algú es perd pel camí ;)): quan obriu l'enllaç, aneu a 2n cicle/5/ i aleshores escolliu el grill, que representa ser per P5/activitats TAC/llegenda amb la icona de Flash Player (Activitats TAC Bestioles 5 anys). I ja hi sou! (A sota de la finestra oberta, s'hi pot llegir Obre una nova finestra, cliqueu i aquesta es farà més gran).

La web és fantàstica, si teniu temps feu una ullada a cada cicle i tot allò que ofereix!

Molt bé doncs, ara que heu navegat una mica per aquest joc, recordem Santos Urbina i els trets que, segons ell, tot programa infantil ha de tenir, i mirem si compleix:
  •  ESTÀ ADAPTAT AL DESTINATARI? Sens dubte. No només perquè ho indiqui la guia del joc, sinó perquè hom ho pot comprovar en accedir al contingut.
  •  TÉ INSTRUCCIONS CLARES I VERBALS? Aquí hi hauria un petit handicap ja que no hi ha instruccions verbals, malgrat tot, les instruccions si són clares, no confonen l'usuari, i l’explicació es fa en frases prou curtes, fins i tot una paraula sola, de manera que l’infant pot entendre i llegir allò que s'està indicant. Per exemple:
Tria un tema
 Sortir
Tornar

  • COMPTA AMB ICONES CLARES, GRANS I SEPARADES, QUE OFEREIXEN PISTES QUAN HAN DE SER ACTIVADES? Si, en passar per sobre de qualsevol element amb el cursor, ja sigui text o dibuix, aquest torna d’un altre color. 
  • L’INFANT POT SER AUTÒNOM? Crec que si, malgrat la manca d'àudio fent les indicacions corresponents, la interfícies és força intuïtiva i molt visual.
  • ÉS LA COMPLEXITAT COGNITIVA SIMILIAR, ÉS A DIR, QUE NO HI HA DESFASAMENT ENTRE NIVELLS? Tots els nivells presenten una complexitat anàloga i afí que el nen podrà seguir sense frustrar-se.
  •  COM ES PRESENTA L’ERROR? L’error s'assenyala en forma de grill simpàtic que indica que la sol·lució no és correcte.
  •  ELS BOTONS SÓN CLARS I GRANS? (ADAPTATS A LES CAPACITATS PSICOMOTRIUS DELS NENS)? Si.
En què consisteix aquest joc interactiu? 
La seva intencionalitat és múltiple: 
Per una banda, pretén familiaritzar al nen amb l’ús del ratolí, eina fonamental a les TIC (a banda dels ordinadors laptop o portàtils); i d’altra, inserir-los en temes i conceptes acadèmics, preparant-los pel següent cicle de l’Educació Primària. Aquests conceptes amb els quals poden interactuar són: matemàtics (sèries, sumes, magnituds, color, mesura, qualitats d’un element, colors primaris i secundaris, dreta/esquerra, trencaclosques...), lingüístics (reconèixer significats, ròtols, identificar en el teclat les lletres...) i, conceptes del medi (natura, animals, esports...). 
Au, a jugar s'ha dit!

Salut J

Pd: adjunto aquest nou enllaç que si conté àudio i em sembla fantàstic:
http://nea.educastur.princast.es/repositorio/RECURSO_ZIP/1_ibcmass_u05_comunicacion/index.html

Adéu!
     

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada